Skip to content

Så här skickar du in din telefon med posten & får den lagad

Med Fix Box, kan du enkelt & smidigt få din trasiga telefon lagat utan att besöka någon av våra butiker. Med tre enkla steg kan du får din trasiga telefon, i ett nytt skick! Laga sprucken skärm, dåligt batteri eller trasig kamera.

 3 enkla steg

📦 Beställ vår Fix Box
📨 Lägg din telefon i boxen & skicka in den för lagning.
 Fri frakt tur/retur
📲 Inom 48h returnerar vi din lagade telefon

Så enkelt är det att skicka in mobilen.
Kolla in videoguiden

Så enkelt är det att
skicka in mobilen.
Kolla in videoguiden

Så fungerar Fix Box

1. Beställ en Fix Box

2. Packa mobilen

3. skicka in

4. Betala först efter reparationen​

Beställ Fix Box direkt - Prisuppgifter finner du nedan

Därför ska du välja Fix Box

1. Skicka in mobilen
2. Få tillbaka den lagad

Testa hur snabbt, enkelt & smidigt det är!

Beställ nu så skickar vi förpackningsmaterial till dig om:

Beställ nu så skickar vi Fix Box (fraktsedel + förpackningsmaterial) till dig om:

[bookly-form hide=”date,week_days,time_range”]

Du får hem pack-material och färdiga fraktsedlar, stoppa därefter din mobiltelefon i förpackningen, klistra på fraktsedlarna och skicka från närmsta postlåda eller postombud. Vi skickar tillbaka din enhet lagad. Prisuppgifter finner du i tabellen ovan.

Betalningen av Fix Box ordern görs främst via Klarna. I de fall köpet inte går igenom, kan det bli aktuellt med betalning via Swish eller postförskott (Vid betalning med postförskott tillkommer det en avgift på 188:-). Fix Box reparationen hanteras på en gång men skickas först ut efter att betalningen är genomförd. Observera att vissa ordrar kräver specialbeställningar, och kan då komma att dröja mer än 48 h.

Så fungerar Fix Box

1. Beställ hem en Fix Box här från vår hemsida

2. Packa mobilen i våra transport-godkända skydd (Fix Box)

3. Lämna in Fix Box hos ditt ombud. När telefonen är lagad och du har fått tillbaka den, betalar du via faktura

Frifrakt

2-4 arbetsdagar
Snabbt, Tryggt & Säkert​

30 butiker, 10 års erfarenhet​

300.000 nöjda kunder!

Fri frakt - Tur & retur

Du beställer Fix Box av oss och får sedan hem ett kuvert med färdiga fraktsedlar, därefter är det bara att paketera ner din mobiltelefon och skicka från närmsta postlåda/ombud. Vid ankomst lagar vi din mobiltelefon, testar och returnerar enheten inom 48 timmar (kan dröja om vi inte har delen i lager). För att välja ett försäkrat fraktalternativ så kan du lägga till REK. Beställ idag så skickar vi din Fix Box samma dag eller nästkommande vardag. Betalning görs med klarna faktura, eller via en betallänk som du får skickat till dig per mail eller sms. 

Hur går beställningen till?

Beställningen kan sammanfattas i tre enkla steg.

1. Beställ din Fix Box, lägg beställningen här genom att välja vilket märke, vilken modell och vad du vill reparera. Skulle vi inte ha det valet du är ute efter, så är du välkommen att kontakta oss så ska vi ordna det.

2. Vi skickar din Fix Box till dig som du sedan paketerar ner din enhet i, sen är det bara att skicka tillbaka Fix Boxen till oss. Det medföljer en retursedel på returpaketet du skall skicka din Fix Box i.

3. När vi har mottagit din enhet påbörjar vi din reparation på en gång.

*Hur lång tid kan en reparation ta?

Från det att vi har mottagit din telefon ska det ta 48h innan du får tillbaka den (Helger ej medräknat). De tillfällen då vi inte har din del inne så kan det dröja.

Hur går betalningen till?

Betalningen av Fix Box ordern görs främst via Klarna. Skulle Klarna inte vara ett alternativ så finns det möjlighet för Swish eller postförskott (Vid betalning med postförskott tillkommer det en avgift på 188 kr ink moms). Fix Box reparationen hanteras på en gång men skickas först ut efter att betalningen är genomförd.

Vilka är Fix My Phone?

Vi är sveriges största reparationskedja, vi har över 25 butiker runt om landet och har funnits i 6 år. Anledningen till varför vi har lyckas bli Sveriges största reparationskedja är för vi siktar på kvalité, enkelhet och ser till att personalen vi anlitar har den kunskap och servicetänk för att kunna hjälpa alla möjliga kunder.

Skickas min telefon till en butik för reparation?

Fix Boxen skickas till vårt kontor där vi har reparationsexperter som kan reparera alla märken och modeller.

Kostar det mer att skicka in mobilen för lagning än i butik?

Priset för en Fix Box reparation och att reparera i butik är samma. Enda skillnaden är hanteringsavgiften som ligger på 49kr. Väljer du att lägga till PostNord REK (Försäkrar ditt paket upp till 10.000kr) så går det på 199 kr!

Vad händer ifall min mobil går sönder under lagning?

Det kan ibland hända att telefoner har gömda fel, det är fel som man inte vet om tills man öppnar upp telefonen, upptäcker vi detta så meddelar vi er. Det finns telefoner som t.ex. Samsung som har baksida gjord av glas. Ska man  byta ut skärmen på dessa när baksidan är sönder så kan baksidan spricka helt. Vid det osannolika scenariot där mobilen går sönder tack vare vår reparation så ersätter vi dig.

Hur fungerar det med garanti?

Vi erbjuder alltid 3 månaders funktionsgaranti på våra reparationer som inte är förbrukningsvaror. I det fall ett garantiärende måste utföras så kan man göra en ny Fix Box beställning men då välja ”Garanti” som reparationsval. Innan man beställer en Garantireparation så är det bra att först skriva till FixBox@FixMyPhone.se, för att se att det är en giltig Garanti. I det fall man skickar in en ogiltig garantireparation så kommer det tillkomma 249 kr i avgift.

Jag undrar hur det går med min telefon, hur kontaktar jag er?

Ni kan mejla oss på Service@fixmyphone.se 

1. Beställ genom vår hemsida. Välj modell och vilken del du behöver laga. Slutför din beställning så skickar vi ut din Fix box som du kan packa din enhet i (ett transport- godkända skydd)

2. Skriv dina kontaktuppgifter och vad för fel du vill få hjälp med. Ju mer detaljerad du beskriver desto snabbare kan vi hjälpa dig att lösa problemet.

3. Paketera enheten noggrant så att den ej skadas under frakten. Skicka med lapp på kontaktuppgifter i lådan. Skriv även med ditt ordernummer.

Vi rekommenderar att du skickar in ditt paket med Postens Rek inrikes då det går att spåra, samt är försäkrat vid skador och förlust.

Alla reparationer påbörjas omgående. Vi gör allt för att du snabbt ska få tillbaka din telefon.

Beställ din reparation redan idag och skicka in till:

The Morad Group AB
c/o Fix My Phone
Skånegatan 11
411 40 Göteborg

Smarta skötselråd för din mobiltelefon

Här hittar du några praktiska råd på hur du på bästa sätt kan ta hand om din iPhone / Smartphone så att den håller sig i riktigt bra skick ännu länge. Du finner som exempel råd kring effektiv rengöring av mobilen och hur du gör för att batteriet på din mobiltelefon ska bli mer hållbart.

Rengöring av mobiltelefon

  • Rengör din mobiltelefon regelbundet för att hålla borta smuts och bakterier. Använd inte starka rengöringsmedel, utan torka istället av mobilen med en väldigt lätt fuktad mikrofiberduk. Tänk på att inte ha laddare eller hörlurar inkopplade när du rengör.
  • Känner du att laddningen tar dåligt? Ett enkelt tips för att hålla laddningsuttaget rent är att använda sig av en tandpetare. Genom att försiktigt föra in tandpetaren i uttaget kan man lirka ut damm och smuts som fastnat.

Laddning och batteri

  • Gör en full laddningscykel var 20-30:e laddning. En full laddningscykel innebär att du laddar upp din enhet till 100 % och sedan låter batteriet gå ner till 0 % innan du laddar igen.
  • Dra ner på ljusstyrkan, då det drar mindre ström.
  • Fortsätt inte ha laddaren inkopplad då du nått 100 %.  Det kan skada batteriet med tiden. Låta batterinivån ligga mellan 30-80% för mest effektivt batteriliv.

Snabba upp mobilen

  • Nollställ inställningar på mobilen med jämna mellanrum. Du kan rensa cache, nollställa inställningar / enskilda inställningar. En nollställning av inställningar kan även hjälpa till att lösa en del problem på mobilen.
  • Säkerhetskopiera din iPhone emellanåt så att du har en sparad kopia med inställningarna som backup.
  • Rensa bilder som tar onödig plats och rensa cache-filer på webbläsaren som tar onödig plats på minnet i mobiltelefonen. 

Skydda mobilen

Ha alltid skärmskydd och fodral/skal på din smartphone eller iPhone för att minimera risken att skada fram- och baksidan på din mobil. Hos oss finner du kvalitetsskydd för att på bästa sätt skydda mobilen från olyckor.

iPhone skärmar - Skillnader i kvalité

Hos oss finner du olika kvalitetsalternativ vid reparation av din smartphone. Här nedan får du en beskrivning av dom tre olika valen vi erbjuder. På Fix My Phone rekommenderar vi alltid Original skärm+touch.

Original skärm+touch

5/5

Original skärm och touch innebär att du får samma höga standard som tillverkaren själv använder, vilket gör att du kan förvänta dig samma färgåtergivning och hållbarhe I våra Apple-skärmar får du original LCD och Touch-panelen, men monteringen har gjorts i en annan fabrik än Apples fabrik. 

Premium

3.9/5

Delar av närmast lika hög kvalitet som originalskärm. Tillverkarna är noga utvalda av Fix My Phone. Skillnader gentemot originalkvalitet kan upplevas vara:

  • Annan färgmättnad
  • Strävare glas när fingrarna stryks över ytan
  • Hur touchen upplevs

Standard

3/5

En kopia-skärm från utvalda tillverkare. Kvaliteten är hög, men användare kan uppleva skillnad i:

  • Skillnad i färgmättnad, kontrast och ljuset
  • Hur touchen upplevs
  • Tjockare glas och kanten sticker upp lite
  • Något lägre hållbarhet på display vid tapp & fall
  • Ej Fettavstötande ytbehandling

Beställ idag så skickar vi din Fix Box samma dag eller nästkommande vardag

[bookly-form hide=”date,week_days,time_range”]

 

Snabbt, Tryggt & Säkert​

30 butiker, 10 års erfarenhet​

300.000 nöjda kunder!

Så här går det till när du beställer Fix Box

Fix Box – Du får hem en anpassad box för din smartphone gjort i kartong med innehållande skydd.
Packnings instruktion – som visar dig steg för steg hur du enkelt packar in mobilen i Fix Box och den förslutningsbara returpåsen.
Svarspostetikett med vår returadress – Porto är betalt och du behöver inga frimärken. Vill du skicka in din Fix Box paket med REK så beställs detta via ombudet när du skickar din enhet.

I de flesta fall lagas din mobil och skickas tillbaka till dig inom 1-2 arbetsdagar. Ibland kan det ta lite längre tid då vissa mobiler kräver lite extra omsorg och tid för reparation. Om reparatören hittar ett annat fel i telefonen, och behöver kontakta dig innan själva lagningen kan processen också dröja. Vanlig B- post tar cirka 3-4 dagar vilket innebär att du får paketet inom samma vecka du skickade in den till oss, beroende på vilken dag du sände mobilen. Vi ser alltid till att prioriterar just din telefon, och arbetar för att snabbt laga den och sända den åter till dig.

Transporttiden är något du som kund själv kan välja. Vill du skicka in den via express så kostar detta lite extra (utöver vanlig porto) men du får då mobilen snabbare hanterad av posten och av oss.
Posten skickas inte på helger eller helgdagar.

Observera att vi inte kan påverka om din lokala brevbärare delar ut ditt paket i brevlådan hem eller om detta måste hämtas ut via ditt lokala postombud. Orsaken till detta beror på många olika faktorer, så som: liten brevlåda, högtryck och dylik.

Tänk också på att säkerställa att ditt mobilnummer stämmer, så posten kan avisera dig via sms och inte via pappersavi som dröjer 1-2 dagar extra.

Läs också Allmänna villkor för användandet av Fix Box

Prenumerera på nyhetsbrev och få 50 kr rabatt!

Var först med att höra om Fix my Phones erbjudanden, kampanjer och övriga nyheter. Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev godkänner du vår dataskyddspolicy. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.