FAQ

Hur går jag tillväga för att reparera min enhet hos er?

Vi har två sätt att kunna hjälpa dig.

1. Du lämnar in enheten hos någon av våra butiker. Hitta närmsta butik
här.
2. Du gör en beställning via hemsidan och så skickar du in telefonen till oss. Läs
här hur du skickar in.


Lämnar ni någon garanti på utfört arbete och vad täcker reparationsgarantin?

Vi har 90 dagars garanti på utförd reparation. Garantin täcker eventuella fel som är direkt kopplat till den del som är reparerad. I vissa sällsynta fall kan andra fel uppstå efter en reparation, det beror oftast på att enheten fått en mer omfattande skada än vad man ser på utsidan och då räcker det med att man öppnar upp telefonen för att dessa fel skall visa sig. Vi upplyser alltid dig som kund ifall den skada som du lämnar in telefonen för är extra känslig för just denna typen av fel, t.ex. fuktskador som är komplicerade att reparera.


Är ni auktoriserad serviceverkstad för Apple, HTC, Samsung, Nokia, Sony? 

Nej, vi är en självständig verkstad som finns på plats för att hjälpa dig. Eftersom vi är självständiga så innebär det många fördelar för dig som kund, vi bestämmer själva våra låga priser, vårt arbetssätt är anpassad efter kundens behov och inte tillverkarens önskemål. Hos oss kan du utföra alla typer av reparationer på din Smartphone. När du får en yttre skada på din enhet så försvinner vanligen garantin på din enhet, hos oss får du hjälp oavsett fel. Skulle du ha fler frågor angående detta så är du välkommen in i någon av våra butiker eller kontakta oss här. 


Vart har ni servicebutiker?

Du hittar våra butiker i Göteborg, Frölunda, Borås, Varberg, Stockholm. Klicka här för att hitta våra butiker


När kommer min beställning?

Din beställning skickas ut inom 24 timmar och den vanliga leveranstiden är upp till 3 arbetsdagar om inget annat står i produkt informationen.


Hur fungerar det med returer?

Reklamerar du din produkt pga fel av oss/produkten så står vi för frakten. Skicka in produkten/produkterna till oss tillsammans med dina uppgifter, så återkommer vi angående din reklamation


Vad kostar det att laga min telefon/surfplatta hos er?

Vi har en fast prislista som du kan hitta här. Är det en felundersökning som det gäller så är dom gratis. Skulle det vara så att flera saker behöver ordnas så kan det gå att slå ihop reparationerna till ett smidigt paketpris. Kontakta oss via mail, telefon eller direkt i butik för att få en offert.


Hur lång tid tar det att få tillbaka min mobil/surfplatta efter att jag lämnat in den?

Dom flesta reparationerna hinner vi med inom 2 timmar. Lämnar du in i butik så får du en mer exakt reparationstid av vår personal på plats. Skickar du in telefonen så lagas den och skickas tillbaka inom 24 timmar från att vi mottagit enheten. Vissa specifika skador kan ta längre tid, t.ex. avancerade lödningar eller fuktskador. När vi skickar tillbaka din enhet så är paketet försäkrat och spårbart.


Raderas någon information på min enhet när den repareras, t.ex bilder, kontakter osv?

Vi tar aldrig bort eller rör någon information på din enhet vid reparation. I vissa speciella fall kan det behövas en återställning av telefonen, men då kontaktar vi alltid kunden innan för ett godkännande. Det är alltid bra att göra en backup på all information innan du lämnar in den.


Jag fick vätska i min mobil och nu fungerar den inte. Kan ni reparera fuktskador?

I dom flesta fallen går det att reparera. Fuktskador är problematiska i det att telefonen oftast är mer skadad än vad man tror och det kan vara svårt att lokalisera alla komponenter som skadats. Därför kan skador/problem dyka upp i framtiden som inte märkts av vid första reparationen. Våra experter har stor erfarenhet av denna typen av skador och vi lyckas laga dom flesta enheterna som kommer in till oss.

Hur jobbar ni med företag?

Genom vår avdelning Företagsservice så jobbar vi aktivt för att anpassa våra tjänster så att dom passar alla typer av företag. Du kan läsa mer om vår företagsservice här eller besöka någon av våra butiker för vidare information.


Allmäna villkor vid inlämning av enhet

  • Vi erbjuder 90 dagars funktionsgaranti på delar vi byter ut. 
    • Garanti kan ej lämnas på reparationer av vätskeskadade enheter. 
    • För din säkerhet så utför vi enbart reparation enligt angiven informationen. Upptäcker vi det nödvändigt att utföra ytterligare service på din produkt så kontaktar vi dig innan ytterligare åtgärder vidtas. 
    • Om du skickar in din vara till oss så skicka alltid med Rek brev via Posten. För förlorat eller skadat Rek inrikes lämnar Posten ersättning med högst 5000 SEK.
    • Vi ansvara inte för förlust av paket som har skickats på något annat vis.
    • Om du besöker någon av våra butiker, så kan du normalt hämta din vara efter en timme.
    • Vi står ej för kostnader för förlorad inkomst på grund av felaktigheter.
    • Vänligen specificera utförligt vad ni vill få avhjälpt för en snabb reparation.
    • ​Vi rekommenderar alltid backup på din vara innan inlämning på service.
    • Fix My Phone ansvarar ej för program- och mjukvara-fel. Det är emellanåt lämpligt att göra en fabriksåterställning efter en reparation. På en iPhone görs detta via iTunes.
    • Av naturliga skäl ansvarar vi ej för förlust av lagrad kundunik information/data vid reparation och service.
    • Om vi mot förmodan inte lyckas laga din telefon trots vår strävan, då betalar du som kund endast 295kr för nedlagd arbete.